Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Τιμημένη προσφυγοπούλα

Ξέρω για το σπίτι της γιαγιάς, για τα έπιπλα που τωρά θα ήταν ρετρό τζαι θα μου άρεσκε να τα μαζεύκω κάτω που το υποτιμητικό βλέμμα των ξαδέλφων μου, το κρεβάτι με τον ουρανό τζαι τα σεντούτζια με τα προιτζιά της γιαγιάς μου, για το άλογο του παππού που έμεινε ποτζεί τζαι τι να απέγινε άραγε, πάντα μες τες διηγήσεις της μάνας μου εν τζείνο το άλογο, το κάρο, το σπιτούι στο χωράφι, οι πατάτες τζαι τα καρότα που εμαζεύκαν, η διαδρομή που το χωρκό στη Μόρφου τζαι στη Λεμεσό σαν υπάλληλοι με το λεωφορείο για να συνάξουν πορτοκάλια, το παράπονο της μάνας μου που την εφκάλαν που το σχολείο για να δουλεύκει στα χωράφκια τζαι ήρτεν που ποδά εργάτρια αντί δασκάλα που ήθελε τζαι έτα τα χωράφκια τωρά ποτζεί, για το σπίτι της θείας μου που ετέλειωσε λλίο πριν την εισβολή τζαι δεν εκατοικήθηκε ποττέ, για το μισό οικόπεδο που εν στο όνομα μου τζαι εν σε στρατιωτική περιοχή τωρά, για το ότι εγνωριζούνταν ούλλοι μεταξύ τους παρόλο που εν μεγάλο χωρκό, για το ότι αν πεις σε οποιονδήποτε μετά που τόσα χρόνια για το χωρκό κάποιον θα ξέρει που θα ξέρει τον παππού τζαι θα με ρωτά ποιου είμαι εγώ, που όταν συμπαθώ κάποιον τζαι ρωτά με πόθεν είμαι λαλώ του το χωρκό της μάνας μου για να με πιάσει στη κουβέντα τζαι να με ρωτά αν ξέρω τον τάδε του τάδε της τάδε του τάδε τζαι να γελώ τζαι να λαλώ όι, για την ψευδαίσθηση να θέλεις να ανήκεις κάπου τζαι ας ξέρεις ότι τούτο θα σε έπνιγε.

Σήμερα παρέλαβα την προσφυγική μου ταυτότητα. Εγεννήθηκα τρία χρόνια μετά την εισβολή, έννεν αστείο; 


6 σχόλια:

  1. Ανάθεμαντα τα 3 χρόνια μετά την εισβολή.
    Δαμέ έχει κοπελλούθκια 25 τζαι 18 χρονών που θεωρούνται πρόσφυγες....
    Σόρυ εν το καταλάβω, τζαι πέστε να με φάτε.

    Τζι εν το λαλώ για το συναισθηματικό, γιατί αν σε μεγάλωσε η γιαγιά σου με το μαράζι για το σπίτι της πο'χασεν, μπορεί να μέννεν παραάλογο, αλλά να ζητάς τα μπένεφιτς που δικαιούται ο actual πρόσφυγας που έχασε το σπίτι του, τόσα χρόνια μετά, εν λίο άκυρο πλέον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εν σημαντικό που ακούεις τούτα που σου λαλούν οι γονιοί σου για το χωρκό τζαι τα κρατείς. Εγώ εν είμαι πρόσφυγας τζι έπρεπε να μεγαλώσω πολλά για να καταλάβω τι σημαίνει παρόλα όσα μας είπαν οι δασκάλοι μας τόσα χρόνια.

    Έπρεπε να μεγαλώσω στο χωρκό μου, την Αγία Βαρβάρα, ένα συνηθισμένο χωρκό, να κάμω οικογένεια τζαι σπίτι δαμέ, να φυτέψω δέντρα, να ριζώσουν τζαι να ριζώσω. Εν το χωρεί ο νους μου να με θκιώξουν τζαι να πρέπει να ζήσω σε αντίσκηνα, σε συνοικισμούς, να χάσω φίλους συγγενείς.

    Τζαι παρόλο που τούτα τα επιδόματα εν για να σιωπά ο κόσμος αφού τίποτε άλλον εν μπορεί να γίνει, πρέπει να τα πιάνουν δισέγγονα, τρισέγγονα ως το πέρας του κόσμου τζαι ποττέ καμιά κυβέρνηση εν θα ξεχρεώσει για τόσες χαμένες ζωές τζαι όνειρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ομορφο Ουφ αυτο που εγραψες
    κανενα επιδομα δεν φερνει πισω οτι χαθηκε
    και απο την αλλη ειναι τοσο παραλογο που τοσα χρονια καποιοι θεωρούντα προσφυγες επειδη ειχαν ... αρχιδια (σορρυ για τη γλωσσα) κυριολεκτικα και καποιες όχι επειδη δεν ειχαν
    πρέπει να το λύσουμε καποτε όλο αυτο, τίποτε δεν επιστρεφεί απο ότι χαθηκε, κυρίως τα χρόνια που έχασαν οσοι εχασαν αλλά φτάνει εκμετάλευση αυτού του πόνου απο καποιους
    δεν ξεχνουμε αλλα προχωρουμε
    νομιζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kai egw pou nomiza oti eimai kamia dekaetia pio megali sou. Kai perkei na eisai kai siggenisa. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. από όλο το ποστ έμεινες στην ηλικία μου αχ αχ αχ που περίμενα να περάσει απαρατήρητη αχ αχ αχ :-)))

      αν είμαστε που το ίδιο χωρκό, σίουρα πράματα :-)

      Διαγραφή
  5. καταλαβω οτι τα παιθκια των προσφυγων μπορει να δικαιουνται μια βοηθεια γιατι εν εχουν τη βοηθεια που τους γονιους τους που εχουν αλλοι (υπαρχουν εξαιρεσεις και στους προσφυγες και στους μη). Αλλα 40 χρονια ειμαστε σε μια φαση που εν λλιο γελοιο. Σαφως να υπαρχει αναγνωριση των προσφυγων αλλα τα βοηθηματα να επανεξεταστουν νομιζω τζιε τα κριτηρια. (Επισης τζιε για τα προσφυγικα σωματεια εχω να πω πολλα αλλα τελοσπαντων, οι δαμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή