Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Επικαιρότητες...

Δεν είμαι άδικος, μα ούτε και τολμηρός.
Και να που, σήμερα, μου δείξανε τον κόσμο τους.
Μόνο το ματωμένο δάχτυλο τους είδα μπρος.
Και είπα ευθύς: "Μ' αρέσει ο νόμος τους".
Τον κόσμο αντίκρυσα μέσ' απ' τα ρόπαλα τους.
Στάθηκα κι είδα, ολημερίς, με προσοχή.
Είδα χασάπηδες που ήταν ξεφτέρια στη δουλειά τους.
Και σαν με ρώτησαν "Σε διασκεδάζει;", είπα: "Πολύ!"
Κι από την ώρα εκείνη, λέω 'Ναι" σε όλα.
Κάλλιο δειλός, παρά νεκρός να μείνω.
Για να μην με τυλίξουνε σε καμιά κόλλα,
ό, τι κανένας δεν εγκρίνει, το εγκρίνω.
Φονιάδες είδα, κι είδα πλήθος θύματα.
Μου λείπει θάρρος, μα όχι και συμπόνια.
Και φώναξα, βλέποντας τόσα μνήματα:
"Καλά τους κάνουν - για του έθνους την ομόνοια!"
Να φτάνουν είδα δολοφόνων στρατιές
κι ήθελα να φωνάξω: "Σταματήστε!"
Μα ξέροντας πως κρυφοκοίταζε ο χαφιές,
μ' άκουσα να φωνάζω: 'Ζήτω! Προχωρήστε!"
Δεν μου αρέσει η φτήνια κι η κακομοιριά.
Γι' αυτό και έχει στερέψει η έμπνευσή μου.
Αλλά στου βρώμικου σας κόσμου τη βρωμιά
ταιριάζει, βέβαια - το ξέρω - κι η έγκρισή μου.


Μπέρτολτ Μπρεχτ - Μπαλάντα για την έγκριση του κόσμου

4 σχόλια:

  1. συγκινητικά τα λόγια του μπρεχτ τούτη την ώρα που ένα κράτος φτιαγμένο με τη βία ζει με βία, αναπαραγάγει βία και θυσιάζει αθώους με τους "μεγάλους" αυτού του κόσμου να παρακολοθούν απαθέστατοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καυστικός ο Μπρέχτ τζαι επίκαιρος όσο ποτέ άλλοτε. Εξαιρετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απίστευτα ωραίο ποίημα.... και ταιριάζει πολύ στη δήλωση του ΥΠΕΞ της Τουρκίας: "Χθες πραγματοποιήθηκε ένα από τα χειρότερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας". Επεθαναν 5 Τουρκοι εν εγκλημα κατά της ανθρωπότητας... σφάζονται λαοί εννεν έγκλημα! Έτσι για να μην βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα!!!!!! Κάποιος έπρεπε να βάλει την Τουρκία στη θέση της κάποτε... Μακάρι να μπορούσαμε να είμαστε εμείς.... Ας κρυφτούμε πίσω από το Ισραήλ.... έστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή